Kurs podstawowej i średniozaawansowanej obsługi edytora tekstu MS Word i arkusza kalkulacyjnego MS Excel
Adresaci
Grupa wiekowa: bez ograniczeń
Poziom: podstawowy / średniozaawansowany / zaawansowany
Ilość godzin i koszty
Ilość 45-minutowych lekcji: 24
Ilość 2-lekcyjnych spotkań: 12
Opłata za spotkanie: 60 zł
Opłata za kurs: 720 zł
Brak wymagań co do wstępnej znajomości któregokolwiek z narzędzi.
Kurs adresowany jest do osób pragnących poznać w stopniu podstawowym i średniozaawansowanym możliwości edytora tekstu MS Word oraz arkusza kalkulacyjnego MS Excel. Możliwa jest też tematyka związana z zaawansowanymi możliwościami obu narzędzi, w zależności od stopnia zaawansowania grupy.
Wiele osób pragnie poznać bądź poszerzyć swoje umiejętności związane z posługiwaniem się powyższymi narzędziami i chciałyby zrobić to w możliwie krótkim czasie a jednocześnie w dogodnych dla siebie porach. Do tych właśnie osób kierujemy propozycję tego kursu.
W naszych kursach pragniemy położyć szczególny nacisk na dużą ilość ćwiczeń, które uważamy za bardzo istotny czynnik nauczania. Powtarzalność wykonywanych czynności daje pewność ich opanowania. Pozwala również nabyć umiejętności, pozwalające w przyszłości samodzielnie rozwiązywać problemy algorytmiczne i programistyczne. W naszym odczuciu, wykonywanie nawet najbardziej skomplikowanych ćwiczeń, bez ich ponownego powtórzenia w różnych konfiguracjach, pozwoli jedynie na zdobycie informacji "jak coś się robi", natomiast nie na zdobycie wiedzy i umiejętności "jak wykonać coś następnym razem samodzielnie"?
Program kursu
- Program MS Word
- Wprowadzanie tekstu, symboli, znaków specjalnych
- Podstawowe formatowanie tekstu
- Formatowanie tekstu, akapitów, stron
- Nagłówek i stopka dokumentu, typowe przypadki użycia
- Wstawianie i formatowanie grafiki w dokumencie
- Tabele, wstawianie i modyfikowanie
- Listy – numerowane, wypunktowane
- Style w dokumencie
- Modyfikacja układu dokumentu oraz ustawień strony
- Drukowanie
- Program MS Excel
- Interfejs Excela: Wstążka, pasek szybkiego dostępu
- Wprowadzanie danych i edycja komórek
- Wyszukiwanie, zaznaczanie i wybieranie komórek i grup komórek
- Obramowania komórek
- Wstawianie grafiki
- Kopiowanie, wklejanie, wypełnianie komórek i zakresów komórek
- Tworzenie, kopiowanie, usuwanie kolumn i wierszy
- Typy danych w excelu
- Tworzenie i formatowanie tabel.
- Tworzenie, kopiowanie i usuwanie arkuszy
- Formuły - tworzenie i operacje
- Podstawowe funkcje
- Adresowanie względne i bezwzględne
- Funkcje logiczne
- Tworzenie i formatowanie wykresów
- Przygotowywanie arkusza do druku